using System;
using System.Collections.Generic;
using System.Text;
namespace islem
{
class Program
{
static void Main(string[] args)
{
int Sayi1; //Sayi1 değişkenini tanımlıyoruz
float Sayi2; //Sayi2 değişkenini bölme işleminde ondalıklı olarak sonuç almak için "folat" komutu ile değişkeni tanımlıyoruz
string strSayi1; //strSayi1 değişkenini tanımlıyoruz. Klavye girişi string okuyacaktır.
string strSayi2; //strSayi2 değişkenini tanımlıyoruz. Klavye girişi string okuyacaktır.
Console.Write("A Değişkenin değerini giriniz: "); strSayi1 = Console.ReadLine(); //strSayi1 değişkenine değer giriyoruz.
Console.Write("B Değişkenin değerini giriniz: "); strSayi2 = Console.ReadLine(); //strSayi2 değişkenine değer giriyoruz.
Console.WriteLine(""); // Bir satır boşluk bırakıyoruz.
Sayi1 = Int32.Parse(strSayi1); // Klavyeden strSayi1 değişkenine girilen değeri Sayi1 olarak int değişkenine çeviriyoruz.
Sayi2 = Int32.Parse(strSayi2); // Klavyeden strSayi2 değişkenine girilen değeri Sayi2 olarak int değişkenine çeviriyoruz.
Console.Write("{0} + {1} = ", Sayi1, Sayi2); Console.WriteLine(Sayi1 + Sayi2); // Değişlenleri toplayıp sonucu yazdırıyoruz.
Console.Write("{0} - {1} = ", Sayi1, Sayi2); Console.WriteLine(Sayi1 - Sayi2); // Değişlenleri çıkarıp sonucu yazdırıyoruz.
Console.Write("{0} / {1} = ", Sayi1, Sayi2); Console.WriteLine(Sayi1/Sayi2); // Değişlenleri bölüp sonucu float ile ondalıklı olarakta yazdırabiliyoruz.
Console.Write("{0} * {1} = ", Sayi1, Sayi2); Console.WriteLine(Sayi1 * Sayi2); // Değişlenleri çarpıp sonucu yazdırıyoruz.
Console.ReadLine(); // Klavye tuşuna basıldığında uygulama kapatılacak.
}
}
}
11 Temmuz 2011 Pazartesi
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder